Оновлено
2019-10-29
16:54

 

Щиро вітаю Вас від імені колективу викладачів і студентів факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

Наш факультет бере початки від перших кафедр історичного профілю, які були утворені із заснуванням університету 1875 року. З 1940 року історичний факультет почав працювати як окремий підрозділ університету. 2010 року ми відзначили своє сімдесятиліття.
В процесі розвитку на факультеті, крім історичного було відкрито нові напрями підготовки фахівців: політологія та міжнародні відносини. Тому з 2005 р. факультет перейменовано на факультет історії, політології та міжнародних відносин.
Ми завжди раді молодим людям, які хочуть навчатися на нашому факультеті і готові забезпечити всі необхідні умови для здобуття ними якісної вищої освіти.

З повагою, декан проф. Олександр Добржанський

 


14-06-2019
Формуємо нову систему громадянської освіти 

 

 

Сучасні соціокультурні процеси, що відбуваються в Україні, диктують необхідність не тільки теоретичного осмислення завдань громадянської освіти, що відображено певним чином у нормативно-правових актах. Важливість громадянської освіти зумовлена новими соціально-політичними реаліями українського суспільства, пошуком спільних для громадян демократичних цінностей і національних ідеалів, розширенням участі України в європейських та загальносвітових політичних, економічних і соціокультурних процесах. Виклики, які постали перед нашої державою вимагають якісно нового рівня освіти для демократичного громадянства через систематичне формування громадянської ідентичності, здатності й готовності молодої людини до усвідомленого вибору шляхом критичного аналізу різних можливостей та варіантів, активної участі в суспільних процесах, установлення конструктивних відносин з іншими людьми на засадах соціального партнерства.

 

Історичне минуле Чернівецької області, що сформувало полікультурну (поліетнічну) спадщину, сприяє формуванню регіонального досвіду з громадянської освіти. Тому створення регіональної моделі громадянської освіти є важливим напрямком формування громадянських якостей молоді.  Необхідність поєднання актуальних і перспективних завдань освітнього процесу вимагає впровадження у практику роботи сучасних форм, засобів та прийомів громадянської освіти. Це і зумовило вибір теми дослідно-експериментальної роботи «Розвиток громадянської освіти старшокласників в умовах формування полікультурного українського суспільства» на базі закладів освіти області: Чернівецького філософсько-правового ліцею №2 (директор А.І.Сігітов), Чернівецької гімназії №5 (директор Т.Г.Мінакова),  Чернівецької ЗОШ №2 І-ІІІ ст. Чернівецької міської ради (директор О.М.Покальська); Глибоцького ліцею (директор Д.І.Глобак); Сторожинецького ліцею (директор В.І.Багрій); Сторожинецької гімназії (директор С.П.Алієва); Новоселицької ЗОШ № 3 І-ІІІ ст.(директор С.А.Кока); Новоселицької  гімназії (директор О.М.Петров), Новоселицького ліцею (директор І.М.Каліструк); Боянської ЗОШ І-ІІІ ст. Новоселицького району (директор А.В.Бота); Кіцманської гімназії (директор В.І.Гешко).

 

12 червня на кафедрі політології та державного управління факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича був проведений науково-методичний колоквіум з означеної проблеми.

 

З вітальними словами до учасників заходу звернулися Ірина Ісопенко, заступник директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА та Олександр Добржанський, декан факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Ю.Федьковича, доктор історичних наук, професор. Вони наголосили на важливості нового експерименту та побажали успіхів його учасникам.
Анатолій Круглашов, завідувач кафедри політології та державного управління факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича, доктор політичних наук, професор, як ініціатор експерименту, окреслив у своїй доповіді питання про реалізацію дослідно-експериментальної роботи за темою «Розвиток громадянської освіти старшокласників в умовах формування полікультурного українського суспільства» у закладах освіти області. Він відзначив: «Цей експеримент, який ми починаємо, вкрай важливий, оскільки події в Україні переконливо засвідчують фундаментальні дефіцити громадянської освіти наших співвітчизників. Здебільшого українці, на жаль, не мають належної орієнтації щодо того, якими є їхні права і обов’язки, що і від кого можна вимагати, де і для чого потрібно проявляти свою ініціативу, щоби  отримати позитивні результати і для громадянина, і для громади, і для країни в цілому. Тому брак системної громадянської освіти в Україні стає надто тривожним. Ми раді, що ряд шкіл нашої області приєдналися до експерименту, який розрахований на 5 років. Сподіваюся, що разом ми знайдемо форми тієї роботи, яка буде прикладом і для інших закладів освіти нашої та інших областей України».

Наталія Ротар, доктор політичних наук, професор кафедри політології та державного управління факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Ю.Федьковича проаналізувала завдання науково-консультативного супроводу створення регіональної моделі громадянської освіти й поділилася своїми думками та пропозиціями щодо наповнення кожного з етапів реалізації проекту.

 

Детально зупинилася на практичних і організаційних аспектах впровадження в освітній процес системи соціально-педагогічних впливів на розвиток громадянської компетентності старшокласників Тамара Богачик, заступник директора з науково-методичної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, кандидат історичних наук.

 

Андрій Сігітов, директор ліцею Чернівецького філософсько-правового ліцею №2 Чернівецької міської ради, у своїй презентації акцентував увагу на формуванні ключових компетентностей старшокласників через оволодіння системою європейських цінностей. Насамкінець відбувся зацікавлений обмін думками учасників заходу про регіональну модель громадянської освіти, попередні досягнення й проблеми освіти Буковини. Учасники колоквіуму мали змогу обмінятися досвідом, а також внести власні пропозиції щодо практичної організації відповідної роботи у закладах освіти.

 

 

  Назад
Ваші зауваження, запитання та пропозиції:webmasterЁ^ќ Ћ@kѕJchnu.edu.ua
 © 1999-2016 Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Програмування: Крамар А.В.