ќновлено
2020-09-25
11:15

Faculty of History, Political Science and International Relations


14-06-2019
‘ормуЇмо нову систему громад€нськоњ осв≥ти 

 

 

—учасн≥ соц≥окультурн≥ процеси, що в≥дбуваютьс€ в ”крањн≥, диктують необх≥дн≥сть не т≥льки теоретичного осмисленн€ завдань громад€нськоњ осв≥ти, що в≥дображено певним чином у нормативно-правових актах. ¬ажлив≥сть громад€нськоњ осв≥ти зумовлена новими соц≥ально-пол≥тичними реал≥€ми украњнського сусп≥льства, пошуком сп≥льних дл€ громад€н демократичних ц≥нностей ≥ нац≥ональних ≥деал≥в, розширенн€м участ≥ ”крањни в Ївропейських та загальносв≥тових пол≥тичних, економ≥чних ≥ соц≥окультурних процесах. ¬иклики, €к≥ постали перед нашоњ державою вимагають €к≥сно нового р≥вн€ осв≥ти дл€ демократичного громад€нства через систематичне формуванн€ громад€нськоњ ≥дентичност≥, здатност≥ й готовност≥ молодоњ людини до усв≥домленого вибору шл€хом критичного анал≥зу р≥зних можливостей та вар≥ант≥в, активноњ участ≥ в сусп≥льних процесах, установленн€ конструктивних в≥дносин з ≥ншими людьми на засадах соц≥ального партнерства.

 

≤сторичне минуле „ерн≥вецькоњ област≥, що сформувало пол≥культурну (пол≥етн≥чну) спадщину, спри€Ї формуванню рег≥онального досв≥ду з громад€нськоњ осв≥ти. “ому створенн€ рег≥ональноњ модел≥ громад€нськоњ осв≥ти Ї важливим напр€мком формуванн€ громад€нських €костей молод≥.  Ќеобх≥дн≥сть поЇднанн€ актуальних ≥ перспективних завдань осв≥тнього процесу вимагаЇ впровадженн€ у практику роботи сучасних форм, засоб≥в та прийом≥в громад€нськоњ осв≥ти. ÷е ≥ зумовило виб≥р теми досл≥дно-експериментальноњ роботи «–озвиток громад€нськоњ осв≥ти старшокласник≥в в умовах формуванн€ пол≥культурного украњнського сусп≥льства» на баз≥ заклад≥в осв≥ти област≥: „ерн≥вецького ф≥лософсько-правового л≥цею є2 (директор ј.≤.—≥г≥тов), „ерн≥вецькоњ г≥мназ≥њ є5 (директор “.√.ћ≥накова),  „ерн≥вецькоњ «ќЎ є2 ≤-≤≤≤ ст. „ерн≥вецькоњ м≥ськоњ ради (директор ќ.ћ.ѕокальська); √либоцького л≥цею (директор ƒ.≤.√лобак); —торожинецького л≥цею (директор ¬.≤.Ѕагр≥й); —торожинецькоњ г≥мназ≥њ (директор —.ѕ.јл≥Їва); Ќовоселицькоњ «ќЎ є 3 ≤-≤≤≤ ст.(директор —.ј. ока); Ќовоселицькоњ  г≥мназ≥њ (директор ќ.ћ.ѕетров), Ќовоселицького л≥цею (директор ≤.ћ. ал≥струк); Ѕо€нськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ст. Ќовоселицького району (директор ј.¬.Ѕота);  ≥цманськоњ г≥мназ≥њ (директор ¬.≤.√ешко).

 

12 червн€ на кафедр≥ пол≥толог≥њ та державного управл≥нн€ факультету ≥стор≥њ, пол≥толог≥њ та м≥жнародних в≥дносин „ерн≥вецького нац≥онального ун≥верситету ≥мен≥ ёр≥€ ‘едьковича був проведений науково-методичний колокв≥ум з означеноњ проблеми.

 

« в≥тальними словами до учасник≥в заходу звернулис€ ≤рина ≤сопенко, заступник директора ƒепартаменту осв≥ти ≥ науки „ерн≥вецькоњ ќƒј та ќлександр ƒобржанський, декан факультету ≥стор≥њ, пол≥толог≥њ та м≥жнародних в≥дносин „ерн≥вецького нац≥онального ун≥верситету ≥мен≥ ё.‘едьковича, доктор ≥сторичних наук, професор. ¬они наголосили на важливост≥ нового експерименту та побажали усп≥х≥в його учасникам.
јнатол≥й  руглашов, зав≥дувач кафедри пол≥толог≥њ та державного управл≥нн€ факультету ≥стор≥њ, пол≥толог≥њ та м≥жнародних в≥дносин „ерн≥вецького нац≥онального ун≥верситету ≥м. ё. ‘едьковича, доктор пол≥тичних наук, професор, €к ≥н≥ц≥атор експерименту, окреслив у своњй допов≥д≥ питанн€ про реал≥зац≥ю досл≥дно-експериментальноњ роботи за темою «–озвиток громад€нськоњ осв≥ти старшокласник≥в в умовах формуванн€ пол≥культурного украњнського сусп≥льства» у закладах осв≥ти област≥. ¬≥н в≥дзначив: «÷ей експеримент, €кий ми починаЇмо, вкрай важливий, оск≥льки под≥њ в ”крањн≥ переконливо засв≥дчують фундаментальн≥ деф≥цити громад€нськоњ осв≥ти наших сп≥вв≥тчизник≥в. «деб≥льшого украњнц≥, на жаль, не мають належноњ ор≥Їнтац≥њ щодо того, €кими Ї њхн≥ права ≥ обов’€зки, що ≥ в≥д кого можна вимагати, де ≥ дл€ чого потр≥бно про€вл€ти свою ≥н≥ц≥ативу, щоби  отримати позитивн≥ результати ≥ дл€ громад€нина, ≥ дл€ громади, ≥ дл€ крањни в ц≥лому. “ому брак системноњ громад€нськоњ осв≥ти в ”крањн≥ стаЇ надто тривожним. ћи рад≥, що р€д шк≥л нашоњ област≥ приЇдналис€ до експерименту, €кий розрахований на 5 рок≥в. —под≥ваюс€, що разом ми знайдемо форми т≥Їњ роботи, €ка буде прикладом ≥ дл€ ≥нших заклад≥в осв≥ти нашоњ та ≥нших областей ”крањни».

Ќатал≥€ –отар, доктор пол≥тичних наук, професор кафедри пол≥толог≥њ та державного управл≥нн€ факультету ≥стор≥њ, пол≥толог≥њ та м≥жнародних в≥дносин „ерн≥вецького нац≥онального ун≥верситету ≥мен≥ ё.‘едьковича проанал≥зувала завданн€ науково-консультативного супроводу створенн€ рег≥ональноњ модел≥ громад€нськоњ осв≥ти й под≥лилас€ своњми думками та пропозиц≥€ми щодо наповненн€ кожного з етап≥в реал≥зац≥њ проекту.

 

ƒетально зупинилас€ на практичних ≥ орган≥зац≥йних аспектах впровадженн€ в осв≥тн≥й процес системи соц≥ально-педагог≥чних вплив≥в на розвиток громад€нськоњ компетентност≥ старшокласник≥в “амара Ѕогачик, заступник директора з науково-методичноњ роботи ≤нституту п≥сл€дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти „ерн≥вецькоњ област≥, кандидат ≥сторичних наук.

 

јндр≥й —≥г≥тов, директор л≥цею „ерн≥вецького ф≥лософсько-правового л≥цею є2 „ерн≥вецькоњ м≥ськоњ ради, у своњй презентац≥њ акцентував увагу на формуванн≥ ключових компетентностей старшокласник≥в через оволод≥нн€ системою Ївропейських ц≥нностей. Ќасамк≥нець в≥дбувс€ зац≥кавлений обм≥н думками учасник≥в заходу про рег≥ональну модель громад€нськоњ осв≥ти, попередн≥ дос€гненн€ й проблеми осв≥ти Ѕуковини. ”часники колокв≥уму мали змогу обм≥н€тис€ досв≥дом, а також внести власн≥ пропозиц≥њ щодо практичноњ орган≥зац≥њ в≥дпов≥дноњ роботи у закладах осв≥ти.

 

 

  Back
¬аш≥ зауваженн€, запитанн€ та пропозиц≥њ:webmasterВѕШд@tэН^Q•chnu.edu.ua
 © 1999-2010 „ерн≥вецький нац≥ональний ун≥верситет ≥мен≥ ёр≥€ ‘едьковича; ѕрограмуванн€:  рамар ј.¬.